måndag, maj 09, 2005

Varför blogga?

Jag har fortfarande inte riktigt fattat Vitsen med att blogga. Jag vet Varför. Jag gör det för att min gode man, min bättre hälft, mitt allt på jorden vill att jag ska blogga så då gör jag det. ( Han tycker att det är nyttigt för mig. Vänjer mig vid den nya tekniken et.c)
Men bortsett från det så vet jag inte vad Vitsen med det är. För mig. Men andra bloggare gör en insats. Häromdagen googlade jag 'EUs grundlag' och hittade en bloggare http:/kurtlundgren.webblogg.se. Så nu läser jag hans blog ofta. Och sedan läser jag Linda Skugge. Kurt och Linda. Båda tänkvärda. (Fast Linda fick jag nog av efter ett par dagar)
Och ibland tittar jag på Margot Wallströms blog. Den däremot är inte sååå inspirerande fast "kul ide" att en politiker håller kontakt med "folket".
Kanske finns det ett särskilt EU bidrag för att blogga om man är ledamot i Brussel? Får man en särskild sekreterare som läser vad folket skriver i respons? I så fall är det Vits med bloggeriet men annars...?